Vem är jag??

Mitt stora intresse är att sy. Jag började sy på allvar under högstadiet på pappas gamla gröna Husqvarna som vägde ett ton. Jag började med att göra om gamla kläder till lite nyare hippare (tyckte jag i alla fall då) a la DoReDo. Efter ett antal projekt med krånglande symaskin och fula sömmar fick jag äntligen en alldeles egen ny maskin som till en början fungerade bra men var väl ingen dundersuccé. Jag sydde och sydde, det blev ganska enkla kläder och jag jobbade aldrig med mönster och skisser utan allt fanns i huvudet och jag klippte alltid lite på känn. Oftast blev det olika sorters toppar och linnen men även en del kjolar och jeans.

Efter några år, fyra tror jag, var maskinen helt slut och jag ville ha en bättre som man kunde sy fler sömmar på och som var lite stadigare och pålitligare, jag skulle nämligen sy min egen balklänning. Jag köpte mig en PFAFF och det är min bästa vän än idag. Detta året utökade jag även min samling med en overlock som nu konkurrerar om första platsen i vänligan.

2007 kom en revolution i mitt liv då jag började läsa kurser inom det textila området.  Efter att ha läst en kurs i sömnad och mönsterkonstruktion (15hp) har jag nu utvecklats och bubblar av idéer.

Kommentarer

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback