På gång; hängselkjol

Funderar på att sy en kjol. Jag använder aldrig kjol men eftersom jag snart ska söka jobb och måste gå på anställningsintervjuer tänkte jag sy något fint, så att man ser lite anständig ut. Tänkte dessutom sy något enkelt denna gång, i alla fall något som går rätt så fort att sy. Jag har haft ganska stora projekt på sistone.

Var tidigare i veckan i storstan på en riktig tygaffär och hittade ett fint randigt vävt bomullstyg som jag tänkte använda.

Ränderna får ligga på skrådden på själva kjoldelen för att få ett fint fall. Dessutom tänkte jag försöka fixa så att ränderna går sicksack för att få en rolig effekt. Det ska även vara veck så att kjolen blir lite puffigare.
 
Kjollinningen ska vara hög, den ska börja precis under bysten och det ska vara hängslen som håller upp kjolen. Ett dolt blixtlås ska sys fast i sidan på denna del så att man kommer i klänningen.

image33

Kommentarer

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback