På gång; Trikåkjol


Håller just nu på med ett nytt projekt, ska sy en kjol i svart trikå. Jag har fått inspiration från två kjolar jag sett. En hos Tjallamalla och en på Gina Tricot.

Den till vänster kommer från Tjallamalla och är designad av Saga Lova. Den går på 800kr och finns i grått, svart och chockrosa.

Kjolen till höger kommer från Gina Tricot och är döpt till Stephanie tunic. Kjolen och tröjan är ihopsydda. Tröjan finns i två fäger, grå och vit men kjolen är alltid svart. Den kostar 199kr. 
image59

Jag tycker att Saga Lovas kjol är aningen snyggare men väl så dyr. Jag spanade då in Gina Tricos motsvarighet som också är väldigt fin och mer prisvärd. Dock gillade jag inte att tröjan var fastsydd i kjolen så jag tittade om man kunde sprätta bort den. Det skulle gå, men jag skulle lika gärna kunna sy hela kjolen själv. Så nu har jag köpt ett tyg och konstruerat ett mönster. Det kommer att bli tokbra!!!

Kommentarer
Postat av: anna

åh vilket kul projekt!
tack för dina söta ord..ja en dag kanske jag designar laptopdekorer..who knows..
kram!

2007-12-29 @ 01:19:02
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback